Kulcsszavak: Hold,
hold, holdfázis, dagadó hold, első negyed
Munkaforma: frontális
osztálymunka
Kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; matematikai kompetencia;
természettudományos és technikai kompetencia; hatékony, önálló tanulás
Digitális médium(ok): filmrészlet
Időkeret: 4 perc
Időkeret: 4 perc
Feladatleírás: Nézzétek meg figyelmesen a következő videót! Tanári kérdések a megtekintést követően:
Vajon tényleg lehetséges úgy helyet foglalni a Holdon, mint ahogyan azt a
kisfiú teszi? Miért nem? Milyen fázisban van a Hold a filmrészletben? Miből
következtetsz erre?
Javaslat pedagógusok számára: A filmrészletet célszerű közvetlenül a holdfázisok megismerése
után levetíteni, hasznos lehet az ismeretek rögzítése szempontjából. Valószínű,
hogy így könnyebben megmarad a tanulók fejében a „D” betű.
Segédanyag: DreamWorks intro
Értékelés:
közös értékelés szóban a tanulók és a
tanár által.
Elvárt teljesítmények: az osztály tanulói ismerjék fel, hogy a videóban látott jelenséget valójában nem lehet reprodukálni, a Hold csak helyzete és a Nap megvilágítása miatt tűnik sarló alakúnak. Ismerjék fel, hogy a Hold éppen növekvő (dagadó) fázisban van, amit annak „D” alakja mutat meg számunkra.
Elvárt teljesítmények: az osztály tanulói ismerjék fel, hogy a videóban látott jelenséget valójában nem lehet reprodukálni, a Hold csak helyzete és a Nap megvilágítása miatt tűnik sarló alakúnak. Ismerjék fel, hogy a Hold éppen növekvő (dagadó) fázisban van, amit annak „D” alakja mutat meg számunkra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése