A kép forrása.
Seres, Z. (2024). Az állampolgári ismeretek tantárgy kapcsolata a földrajz és a történelem tantárggyal a társadalmi és a gazdasági folyamatok tanulása során. In. Tóth, P. & Hegyesi, D. (Szerk.), I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia. Oktatás egy változó világban – Tanulmánykötet (pp. 83–89.). Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Műszaki Pedagógiai Tanszék. DOI: https://doi.org/10.3311/ISNK-113
ABSZTRAKT
A földrajz és a történelem tantárgyak tanulása során megszerzett társadalmi és gazdasági jellegű tudáselemek az állampolgári ismeretek
tantárgy keretében kiválóan szintetizálhatók. Bár a korábbi vonatkozó írások leginkább az állampolgári ismeretek és a történelem
tantárgy közötti kapcsolatokat emelik ki, fontos hangsúlyozni, hogy a tantárgy számos témája (pl. demográfia, pénzügy, vállalkozások,
környezet- és természetvédelem) szorosan kötődik a földrajzhoz is. Jelen tanulmány bemutatja a földrajz és a történelem tantárgynak az
állampolgári ismeretek tantárggyal való kapcsolatát a köznevelési rendszerben, vázolja az állampolgári ismeretek tantárgy legfontosabb
jellemzőit, valamint gyakorlati fókuszú ajánlásokat fogalmaz meg a tantárgy eredményes tanítása-tanulása érdekében. Emellett a szerző
egy, a korábbi évek földrajz és történelem érettségi feladataiból készült gyűjtemény elkészítésével is segíti a tantárgyak tanítását.
KULCSSZAVAK
állampolgári ismeretek, földrajz, történelem, interdiszciplináris tanítás, szintézis
A tanulmányhoz kapcsolódó feladatgyűjtemény IDE kattintva érhető el.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése