A kép forrása. |
Kulcsszavak: időjárás-előrejelzés, felhő- és csapadékképződés, zivatar, csapadékfajták, talajmenti csapadék, hulló csapadék, hidegfront, melegfront, ciklon, anticiklon
Munkaforma/módszer: otthoni egyéni munka
Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; matematikai kompetencia; természettudományos és technikai kompetencia; esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség; hatékony, önálló tanulás
Használt digitális médiumok: időjárás-előrejelzések – szövegek, videók
Segédanyag: 4 konkrét időjárás-előrejelzés az egyes napokhoz – Link
Időkeret: kb. 60 perc
Feladatleírás
Készíts időjárás-előrejelzést az egyes napokra a kiadott szövegek/videók alapján! Tervezd meg a saját piktogramjaidat (pl. felhős idő, napos idő, esős idő, szeles idő, havazás, kánikula), majd ezeket használd fel az egyes napoknál! Az előrejelzésedben jelenjenek meg az egyes napokra vonatkozó legfontosabb adatok (ha ezek kiderülnek a szövegből/videóból), úgy, mint például dátum, időjárási elemek (hőmérséklet, légnyomás, szél, csapadékmennyiség), figyelmeztetések, hasznos tanácsok az adott napra az emberek számára. Az, hogy milyen az időjárás-előrejelzésed, teljesen rád van bízva. Tervezd meg annak saját arculatát, dolgozz ki logókat, szövegbuborékokat, használj színeket stb.! Az előrejelzésed a pontos adatok feltüntetésével legyen jól felhasználható, emellett legyen színes és figyelemfelkeltő!
Javaslat pedagógusok számára
A feladatot azután adjuk ki a tanulóknak, miután megismerkedtünk az időjárási elemekkel (hőmérséklet, légnyomás, szél, csapadék), így ezek alapján könnyedén megoldhatják azt. A feladatot házi feladatként célszerű elkészíttetni a tanulókkal, de földrajzórán is elkészíthetik, ez utóbbihoz páros- vagy csoportmunkát javaslok. Az egyes napokat frissíthetjük éppen aktuális időjárás-előrejelzésekkel is, én igyekeztem úgy összeválogatni azokat, hogy a négy nap mindegyike eltérő időjárással rendelkezzen.
Értékelés: egyéni, szöveges értékelés a tanár, majd közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: A tanulók lássák az időjárás és a mindennapi élet kapcsolatát. Legyenek képesek szöveges és képi időjárás-előrejelzések értelmezésére, következtetés levonására az egyes napok időjárási adataiból. Legyenek tisztában a veszélyjelzésekkel, azok fokozataival.
Javaslat pedagógusok számára
A feladatot azután adjuk ki a tanulóknak, miután megismerkedtünk az időjárási elemekkel (hőmérséklet, légnyomás, szél, csapadék), így ezek alapján könnyedén megoldhatják azt. A feladatot házi feladatként célszerű elkészíttetni a tanulókkal, de földrajzórán is elkészíthetik, ez utóbbihoz páros- vagy csoportmunkát javaslok. Az egyes napokat frissíthetjük éppen aktuális időjárás-előrejelzésekkel is, én igyekeztem úgy összeválogatni azokat, hogy a négy nap mindegyike eltérő időjárással rendelkezzen.
Értékelés: egyéni, szöveges értékelés a tanár, majd közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: A tanulók lássák az időjárás és a mindennapi élet kapcsolatát. Legyenek képesek szöveges és képi időjárás-előrejelzések értelmezésére, következtetés levonására az egyes napok időjárási adataiból. Legyenek tisztában a veszélyjelzésekkel, azok fokozataival.
A Vörösmarty Mihály Gimnázium faliújságára kihelyezett időjárás-előrejelzések. |
Jakab Lilla (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés*. |
Rúzsa Rebeka (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés*. |
Freschl Kata (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés.* |
Péter Panka (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés.* |
Szarka Dömötör (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés.* |
Simongáti Lili (9.évf.) által készített időjárás-előrejelzés.* |
* Az előrejelzések közzétételéhez a tanulók hozzájárultak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése