2017. április 8., szombat

Google az oktatásban - Google Forms

Reformáljuk meg az egyházat! 


Kapcsolódó kép

E bejegyzésem egy Google alkalmazással kapcsolatos, nevezetesen a Google Form-al. Ez egy ingyenesen használható kérdőívkészítő alkalmazás, mellyel a saját magunk által készített kérdőíveket online megoszthatjuk olyan emberekkel, akikkel szeretnénk azt kitöltetni. Sőt, az alkalmazás arra is alkalmas, hogy a beérkező válaszokat kiértékelje és ezeket diagramokkal szemléltesse. 
Véleményem szerint egy nagyon hasznos alkalmazás, ugyanis használatával nem csak izgalmasabb lesz a kérdőívezés, hanem könnyebb is lesz feldolgozni a kapott válaszokat, sőt, mivel nem kell kinyomtatni és papírt használni hozzá, így a környezetet sem károsítja.


Most egy olyan ötletet hoztam, amit a történelem órák keretein belül lehet használni, méghozzá a "Reformáció" témakörénél, emlékezve arra, hogy idén 500 éves a reformáció. A témát jelenleg 10. osztályban tanulják a diákok, általában csoportbontás nélkül.

A feladat a következő! A diákoknak csapatokban egy-egy kérdőívet kell létrehozniuk, méghozzá olyat, ami illeszkedik a 16. századhoz és a reformáció témaköréhez.  A csoportok kialakulhatnak felekezetek, vagy akár személyek körül is, oly módon, hogy az adott személy vagy fogalom köré csoportosult diákok azzal a témával kapcsolatban készítenek kérdőívet.

Például, ha valamelyik csoport az ellenreformációt választja, akkor lehetősége van egy kérdőívet készíteni, amiben megkérdezi a kor embereit arról, hogy milyen téren szeretne változásokat látni, vagy mi az amit egyértelműen el kellene törölnie a katolikus egyháznak, és mi az amit semmiképpen sem.

Egy általam készített kérdőív a témával kapcsolatban: 

A feladat célja (mindamellett, hogy vicces dolgok is születhetnek) az, hogy a téma közelebb kerüljön a diákokhoz és a tanulás során is hasznosítható kérdőívet készítsenek. Miközben készül a kérdőív, aközben is tanulnak, hiszen el kell hozzá olvasni a tankönyvet, ki kell gyűjteni a legfontosabb dolgokat, amik a kor emberét a legjobban foglalkoztatták. Emellett a kérdőívet képekkel, videókkal is fel lehet dobni, ami tágítja az ismereteket, s többet ad, mint egy hagyományos tanóra. Szerintem ez tipikus példája annak, amikor a diákok egy feladat közben tanulják meg igazán a téma legfontosabb csomópontjait. 
A legjobb kérdőíve(ke)t ki is töltethetjük a diákokkal (természetesen az adott emberek bőrébe képzelve magukat), hiszen így láthatják, hogy mi az ami a legjobban befolyásolta az események alakulását. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése