2017. március 16., csütörtök

Pinterest - egy közösségi könyvjelző



Az amerikai közösségi képmegosztó weboldalt, a Pintestet 2010-ben alapították. Az oldal lehetővé teszi, hogy a világ különböző pontjain élő emberek megoszthassák az általuk fontosnak vélt képeket egymással. Az alábbiakban a portál néhány lehetséges felhasználási módját mutatom be a történelem-, illetve a földrajzóra keretein belül saját ötleteim alapján.

1)
Történelem óra - 11. osztály - Az I. világháború 
A feladat a következő: a diákok 4-5 fős csoportokba rendeződve hozzanak létre 1-1 táblát "Antant" illetve "Központi hatalmak" névvel, majd válogassanak a portálon fellelhető képek közül és "pineljék" azokat a megfelelő táblára. A csoportoknak eltérő szempontokat is megadhatunk, amik szerint a képeket rendezhetik, például az egyik csoport a Központi hatalmak étkezési szokásait, míg egy másik a Központi hatalmak és a keleti front viszonyát, egy harmadik pedig az I. világháború alatti öltözködést vizsgálhatja meg. Fontos, hogy csak a témához kapcsolódó képeket mentsenek a táblákra, úgy hogy azt 5-10 percben prezentálni is tudják társaik előtt, releváns indoklással.


2) 
Földrajz óra - 10. osztály - Világvárosok 
Tíz világváros koordinátáját megadjuk a diákoknak, amit le kell olvasniuk a térképről (akár Google Earth, akár egy hétköznapi atlasz segítségével), majd miután sikeresen megtalálták az adott városokat, mindegyikről "pinelniük" kell az egyes városokban megtalálható épületekről,  kulturális vonásokról stb. egy képet s jellemezniük kell azokat néhány mondatban a kép címében. 
Példa: 
1. város: é. sz. 59° 19′  k. h. 18° 04′
2. város: é. sz. 52° 23′  k. h. 4° 54′
3. város: é. sz. 40° 25'  ny. h. 3° 41′
stb. 


3)
Földrajz vagy történelem óra - 10. vagy 12. osztály - Globális környezeti problémák
Mivel mindkét tantárgyban érettségi témakörként szerepel a téma, így mindkét tantárgy keretein belül foglalkozhatunk vele, sőt foglalkoznunk kell vele. Az osztályt 4-5 fős csoportokra osztjuk, majd mindenkinek kijelölünk egy-egy problémát, amiről táblát kell készíteniük és amire képeket kell "pinelniük". Ilyenek lehetnek például: levegőszennyezés, édesvízhiány, csökkenő biodiverzitás, erdőirtás, elsivatagosodás, éghajlatváltozás, felmelegedés stb. 
A táblák ne csak a témákhoz kapcsolódó képeket jelenítsenek meg, hanem ide vonatkozó ötleteket is tartalmazzanak, hogy miként lehetne a fent nevezett problémák ellen tenni valamit! A legjobb ötleteket valósítsuk is meg a diákokkal s tegyünk együtt az élhető Földért!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése