2019. december 3., kedd

A Hold



Kulcsszavak: Hold, hold, holdfázis, dagadó hold, első negyed

Munkaforma: frontális osztálymunka

Kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; matematikai kompetencia; természettudományos és technikai kompetencia; hatékony, önálló tanulás

Digitális médium(ok): filmrészlet

Időkeret: 4 perc

Feladatleírás: Nézzétek meg figyelmesen a következő videót! Tanári kérdések a megtekintést követően: Vajon tényleg lehetséges úgy helyet foglalni a Holdon, mint ahogyan azt a kisfiú teszi? Miért nem? Milyen fázisban van a Hold a filmrészletben? Miből következtetsz erre?

Javaslat pedagógusok számára: A filmrészletet célszerű közvetlenül a holdfázisok megismerése után levetíteni, hasznos lehet az ismeretek rögzítése szempontjából. Valószínű, hogy így könnyebben megmarad a tanulók fejében a „D” betű.

Segédanyag: DreamWorks intro

Értékelés: közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.

Elvárt teljesítmények: az osztály tanulói ismerjék fel, hogy a videóban látott jelenséget valójában nem lehet reprodukálni, a Hold csak helyzete és a Nap megvilágítása miatt tűnik sarló alakúnak. Ismerjék fel, hogy a Hold éppen növekvő (dagadó) fázisban van, amit annak „D” alakja mutat meg számunkra. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése