Kulcsszavak: űrszemét-probléma, Curiosity, Mars, arecibói üzenet, Lajka kutya, hidegháború, NASA, Apollo-program
Munkaforma: csoportmunka, frontális osztálymunka
Kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; természettudományos és technikai kompetencia; digitális kompetencia[1]; hatékony, önálló tanulás
Digitális médium(ok): internetes hírportálok cikkei a közelmúltból
Időkeret: 30 perc
Feladatleírás: Rendeződjetek négy fős csoportokba, majd olvassátok el a kiadott szöveget! Beszéljétek meg közösen a szöveg lényegét, majd készítsetek róla vázlatot! Ezt követően válasszatok ki magatok közül egy valakit, aki összefoglalja majd az osztály számára a szöveg lényegét!
Javaslat pedagógusok számára: A témát célszerű tanári előadással, frontális osztálymunkával feldolgozni, s amikor előkerül valamelyik újságcikk témája, megkérni a tanulókat, hogy ismertessék az arról olvasottakat. Így egyrészt lesz egy kerete az órának (tanári és tanulói magyarázatok váltogatják egymást), másrészt tanárként pontosíthatjuk, kiemelhetjük a lényeges információkat a tanulók által elmondottakból.
Segédanyag: 5 internetes cikk átdolgozott változata
Értékelés: közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: a tanulócsoportok értelmezzék a cikkekben olvasottakat, emeljék ki azokból a lényeges elemeket, majd szóban mondják el azokat társaiknak.
Segédanyag: 5 internetes cikk átdolgozott változata
Értékelés: közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: a tanulócsoportok értelmezzék a cikkekben olvasottakat, emeljék ki azokból a lényeges elemeket, majd szóban mondják el azokat társaiknak.
[1] Mivel valamennyi, a feladatbankban
szereplő feladat fejleszti a digitális kompetenciákat, így a továbbiakban e
kulcskompetenciát nem tüntetem fel az egyes feladatoknál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése