A kép forrása (a videóból kivágva). |
Kulcsszavak: pénz, befektetés, hitel, kölcsön, kamat, hozam, kockázat, bank
Munkaforma/módszer: egyéni munka, videóelemzés, irányított
információszerzés
Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás
kompetenciái (hatékony, önálló tanulás), munkavállalói, innovációs és
vállalkozói kompetenciák
Használt digitális médiumok: videófilm
Segédanyag: Miért kellenek
bankok? (Concorde Értékpapír Zrt., Index) – Link; a videóhoz kapcsolódó feladatlap: Link
Időkeret: 25 perc
Feladatleírás
Oldd meg a feladatokat a videóban
elhangzó információk segítségével!
Javaslat pedagógusok számára
A feladatot célszerű házi feladatként
kiadni a lecke (Pénz és értékpapír) feldolgozása előtt. A következő
tanórán beszéljük meg a tanulókkal azokat feladatokat, amelyek nem voltak
világosak számukra. Javaslom, hogy a táblázatos (Bank vagy persely?)
feladatot mindenképpen beszéljük meg a tanulókkal, az óra elején feltehetünk
számukra egy egyszerű, eldöntendő kérdést (például a mentimeter.com nevű honlap segítségével – lásd a
képen) és az erre adott válaszokból kibontakozhat egy közös beszélgetés.
Értékelés: tanári ellenőrzés írásban
Elvárt teljesítmények: a helyes válaszok megtalálhatóak a megoldókulcsban.
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése