2021. január 6., szerda

Pénz és értékpapír

A kép forrása (a videóból kivágva). 











Kulcsszavak: pénz, befektetés, hitel, kölcsön, kamat, hozam, kockázat, bank

Munkaforma/módszer: egyéni munka, videóelemzés, irányított információszerzés

Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás kompetenciái (hatékony, önálló tanulás), munkavállalói, innovációs és vállalkozói kompetenciák

Használt digitális médiumok: videófilm

Segédanyag: Miért kellenek bankok? (Concorde Értékpapír Zrt., Index)Link; a videóhoz kapcsolódó feladatlap: Link 

Időkeret: 25 perc

Feladatleírás

Oldd meg a feladatokat a videóban elhangzó információk segítségével!

Javaslat pedagógusok számára

A feladatot célszerű házi feladatként kiadni a lecke (Pénz és értékpapír) feldolgozása előtt. A következő tanórán beszéljük meg a tanulókkal azokat feladatokat, amelyek nem voltak világosak számukra. Javaslom, hogy a táblázatos (Bank vagy persely?) feladatot mindenképpen beszéljük meg a tanulókkal, az óra elején feltehetünk számukra egy egyszerű, eldöntendő kérdést (például a mentimeter.com nevű honlap segítségével – lásd a képen) és az erre adott válaszokból kibontakozhat egy közös beszélgetés.

Értékelés: tanári ellenőrzés írásban   

Elvárt teljesítmények: a helyes válaszok megtalálhatóak a megoldókulcsban.

A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése