A kép forrása. |
Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás
kompetenciái (hatékony tanulás), munkavállalói, innovációs és vállalkozói
kompetenciák
Használt digitális médiumok: reklámfilm
Segédanyag: XIXO reklám – Link
Időkeret: 15–20 perc
Feladatleírás
- Nézzétek meg figyelmesen a következő videót, és válaszoljatok a kérdésekre!
- Mely magyar településről kapta nevét a XIXO? Melyik megyében található ez a település?
- A reklám szerint miért jobb környezetvédelmi szempontból, ha ezt a terméket választod? Milyen érvekkel támasztja alá ezt a reklámfilm?
- Milyen egyéb környezettudatos érvekkel győznéd meg a fogyasztókat, hogy megvásárolják a terméket?
- Milyen érveket hoznál fel konkurens vállalkozóként a reklámban elhangzottakkal szemben?
- Milyen érveket hoznál fel egyszerű, környezettudatos fogyasztóként a reklámban elhangzottakkal szemben?
- Mit gondolsz, miért hangsúlyozza a reklám, hogy „természetesen hazai”? Miért fontos ez környezettudatossági szempontból?
- Milyen marketing eszközöket használ a reklámfilm a termék népszerűsítésére?
Javaslat pedagógusok számára
A kérdéseket a videó levetítése előtt osszuk ki papírlapon a
tanulópároknak, majd hagyjunk nekik néhány percet, hogy a látott videó és az
internet segítségével megválaszolják azokat. Ezt követően kibontakozhat egy
közös disputa a megtekintett reklámfilmmel kapcsolatban: hallgassuk meg a
tanulók véleményét, adjunk lehetőséget arra, hogy ütköztessék a véleményeiket.
Értékelés: közös értékelés szóban
Elvárt teljesítmények: a tanulók tudják azonosítani, hogy a XIXO Szikszó településről kapta a nevét, amely Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található. Lássák, hogy a reklám az alumíniumdobozok mellett érvel, mert azok akár „végtelenszer” is felhasználhatók, megemlíti a szelektív hulladékgyűjtést is. A tanulók tudjanak érveket (pl. az alumíniumdoboz végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosítható, a XIXO – a weboldalán található információk alapján – 100%-ban újrahasznosított alapanyagokat használ) és ellenérveket (pl. az alumíniumdobozok előállítása energiaigényes, környezetszennyező folyamat; Magyarországon az alumíniumdobozok többsége a kommunális hulladékban végzi) mondani a reklámban elhangzottakkal kapcsolatban. A „természetesen hazai” fontos lehet abból a szempontból, hogy az italok előállítása többségében hazai alapanyagokból – az előállítás minden lépése Magyarországon – történik, valamint a magyar fogyasztók és az üzem között sincs nagy távolság (pl. kevesebb károsanyag-kibocsátás).
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése