2020. szeptember 2., szerda

A mi galaxisunk

A kép forrása.

Kulcsszavak: Naprendszer, Világegyetem, Tejútrendszer, csillag

Munkaforma/módszer: frontális osztálymunka

Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás kompetenciái

Használt digitális médiumok: animációs film (részlet)

Segédanyag: Oroszlánkirály 1. (50:30–51:55) – Link

Időkeret: 5 perc

Feladatleírás

Nézzétek meg figyelmesen a következő videót! Tanári kérdések a megtekintés előtt: Mely fogalomról beszélgetnek az animációs film szereplői? Melyik szereplő megfejtése áll a legközelebb a valósághoz? Határozd meg a csillag fogalmát! Nevezz meg konkrét csillagokat a Világegyetemből!

Javaslat pedagógusok számára

Az animációs filmet érdemes az óra elején levetíteni, mintegy a téma bevezetéseként.

Értékelés: közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.

Elvárt teljesítmények: a tanulók ismerjék fel, hogy a párbeszéd a csillagokról szól, melyek definíció szerint óriási méretű, izzó, ezért világító gázgömbök, amelyeket anyaguk tömegvonzása tart össze, a magjukban az atommagok egyesülése során felszabaduló hatalmas mennyiségű energiát sugároznak ki. Pumpa (a vadkan) megfejtése áll a legközelebb a valósághoz. Példák csillagokra: Nap, Szíriusz. 

A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése