A kép forrása. |
Kulcsszavak: Naprendszer,
Világegyetem, Tejútrendszer, csillag
Munkaforma/módszer:
frontális osztálymunka
Fejlesztendő kulcskompetenciák:
anyanyelvi kommunikáció; a tanulás kompetenciái
Használt digitális médiumok:
animációs film (részlet)
Segédanyag:
Oroszlánkirály 1. (50:30–51:55) – Link
Időkeret:
5 perc
Feladatleírás
Nézzétek meg figyelmesen a következő
videót! Tanári kérdések a megtekintés előtt: Mely fogalomról
beszélgetnek az animációs film szereplői? Melyik szereplő megfejtése áll a
legközelebb a valósághoz? Határozd meg a csillag fogalmát! Nevezz meg konkrét csillagokat
a Világegyetemből!
Javaslat pedagógusok számára
Az animációs filmet érdemes az óra
elején levetíteni, mintegy a téma bevezetéseként.
Értékelés:
közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: a
tanulók ismerjék fel, hogy a párbeszéd a csillagokról szól, melyek definíció
szerint óriási méretű, izzó, ezért világító gázgömbök, amelyeket anyaguk
tömegvonzása tart össze, a magjukban az atommagok egyesülése során felszabaduló
hatalmas mennyiségű energiát sugároznak ki. Pumpa (a vadkan) megfejtése áll a
legközelebb a valósághoz. Példák csillagokra: Nap, Szíriusz.
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése