A kép forrása. |
Kulcsszavak:
régió, területi
fejlettségi különbség, eurorégió, idegenforgalmi régió, település, város, falu,
tanya, Észak-Alföld régió, Észak-Alföld régió, Dél-Alföld régió,
Nyugat-Dunántúl régió, Dél-Dunántúl régió, Észak-Magyaroroszág régió,
Közép-Dunántúl régió, Közép-Magyarország régió
Munkaforma/módszer: csoportmunka – háromfős csoportok,
otthoni munka
Fejlesztendő kulcskompetenciák:
anyanyelvi kommunikáció; személyes és társas kapcsolati kompetenciák; a
kreativitás, a kreatív alkotás, önkifejezés kompetenciái; a tanulás
kompetenciái
Használt digitális médiumok:
közösségi médiumok bejegyzései (Instagram)
Segédanyag:
–
Időkeret:
45 perc
Feladatleírás
Rendeződjetek háromfős csoportokba!
Válasszatok ki egy Instagram-profilt és egy magyarországi régiót a lenti
felsorolásokból! Készítsetek egy montázst a profil bejegyzései/sztorijai között
található, a választott régiótokkal kapcsolatos képekből! A montázs minimum tíz
képet tartalmazzon! Mutassátok be a montázst maximum 3 percben osztálytársaitoknak!
A bemutatóban térjetek ki arra, hogy hol találhatóak ezek a helyszínek (az
országon és a választott régión belül), miért ezeket a képeket választottátok,
és hogy milyen érdekességeket tudtatok meg ezekről! Minden esetben ügyeljetek a
forrásmegjelölésre is!
Választható Instagram-profilok
- www.instagram.com/csodasmagyarorszag/?hl=hu
- www.instagram.com/csodahelyek.hu/
- www.instagram.com/sokszinuvidek/
- www.instagram.com/szeretlekmagyarorszag.hu/
Választható magyarországi régiók
- Észak-Alföld régió
- Dél-Alföld régió
- Nyugat-Dunántúl régió
- Dél-Dunántúl régió
- Észak-Magyaroroszág régió
- Közép-Dunántúl régió
- Közép-Magyarország régió
Javaslat pedagógusok számára
Már ez a négy profil is számtalan
kombinációt eredményezhet a feladatok megoldását illetően, ám amennyiben
ismerünk még hasonló oldalakat, nyugodtan bővítsük ki azokkal is a „választható
Instagram-profilok” listáját.
Értékelés:
tanári és tanulói értékelés szóban
Elvárt teljesítmények: a tanulók a profilok bejegyzései, képei közül tudjanak kiválasztani legalább tízet, ami a választott régiójukhoz kapcsolódik. A bemutatókból derüljön ki, hogy a tanulók valóban tudják, hol találhatóak az egyes képeken megörökített helyszínek, az elkészített kollázsuk legyen lényegre törő és figyelemfelkeltő.
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése