A kép forrása. |
Kulcsszavak: város, urbanizáció (városodás, városiasodás), városszerkezet, befektetés, vállalkozás
Munkaforma/módszer:
páros munka, csoportmunka
Fejlesztendő kulcskompetenciák:
anyanyelvi kommunikáció; személyes és társas kapcsolati kompetenciák; a
kreativitás, a kreatív alkotás, önkifejezés kompetenciái; a tanulás
kompetenciái
Használt digitális médiumok:
internetes cikkek átdolgozva, videóriportok
Segédanyag:
átdolgozott, rövidített cikkek, hírek segítő kérdésekkel – Link
Időkeret:
40 perc
Feladatleírás
Válasszatok ki padtársaddal a kiadott három szöveg közül egyet és olvassátok el azt! Próbáljátok meg kigyűjteni abból a legfontosabb információkat a segítő kérdések felhasználásával! Ezt követően rendeződjetek négyfős csoportokba a kiválasztott szövegetek alapján! Fontos, hogy olyan csoportok alakuljanak, melyek tagjai mindannyian ugyanazt a szöveget olvasták! Olvassátok el újra a szöveget és készítsetek róla egy vázlatot! A vázlat elkészítésében segítségetekre lehet a segítő kérdések mellett az internet is. Az elkészített vázlatok alapján készítsetek egy másfél perces riportot/reklámfilmet a szövegetekben leírt gazdaságföldrajzi változásokról! A riport/reklámfilm elkészítéséhez segítségetekre lehetnek a csatolt videók. A film elkészítésére 10 percetek lesz, ezt követően bemutatjuk egymásnak az elkészült produkciókat!
Javaslat pedagógusok számára
Az órai bemutatásokat követően
szorgalmi feladatként kiadható, hogy a tanulók vegyék videóra a riportjukat/reklámfilmjüket,
majd azt küldjék el a tanárnak/töltsék fel a közös osztálycsoportba. A
feladatbank korábbi feladatai között szerepel hasonló feladat, így – amennyiben
azt már megcsinálták – a tanulóknak nem okoz különösebb nehézséget a riportok/reklámfilmek
elkészítése.
Értékelés:
közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.
Elvárt teljesítmények: a tanulók legyenek képesek rövid szövegek elemzésére, abból tudjanak lényeges elemeket kiemelni, majd ezeket a média eszközeivel közvetíteni a társaik felé. Önálló internethasználat segítségével ismerkedjenek meg a földrajztudomány néhány specifikus szakszavával (pl. szlömösödés, rehabilitáció, városnegyed). Lássák egy-egy városrész időbeli átalakulásának folyamatát, ismerjék fel, hogy emögött milyen társadalmi-gazdasági tényezők állhatnak (pl. átalakuló társadalmi környezet, az újonnan megjelenő társadalmi rétegek eltérő igényei, urbanizációs problémák – népességszámnövekedés, szlömösödés). Lássák, hogy az egyes vállalkozók, vállalatok milyen reklám- és marketingfogásokat használnak bevásárlóközpontjaik népszerűbbé tételéhez, mit tartanak fontosnak kiemelni honlapjaikon (pl. megközelíthetőség, fenntarthatóság, üzletválaszték).
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése