2020. szeptember 10., csütörtök

Budapest és az agglomeráció - A VIII. kerület gazdaságföldrajzi változásai a 21. században

A kép forrása. 

Kulcsszavak: város, urbanizáció (városodás, városiasodás), városszerkezet, befektetés, vállalkozás

Munkaforma/módszer: páros munka, csoportmunka

Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; személyes és társas kapcsolati kompetenciák; a kreativitás, a kreatív alkotás, önkifejezés kompetenciái; a tanulás kompetenciái

Használt digitális médiumok: internetes cikkek átdolgozva, videóriportok

Segédanyag: átdolgozott, rövidített cikkek, hírek segítő kérdésekkel – Link

Időkeret: 40 perc

Feladatleírás

Válasszatok ki padtársaddal a kiadott három szöveg közül egyet és olvassátok el azt! Próbáljátok meg kigyűjteni abból a legfontosabb információkat a segítő kérdések felhasználásával! Ezt követően rendeződjetek négyfős csoportokba a kiválasztott szövegetek alapján! Fontos, hogy olyan csoportok alakuljanak, melyek tagjai mindannyian ugyanazt a szöveget olvasták! Olvassátok el újra a szöveget és készítsetek róla egy vázlatot! A vázlat elkészítésében segítségetekre lehet a segítő kérdések mellett az internet is. Az elkészített vázlatok alapján készítsetek egy másfél perces riportot/reklámfilmet a szövegetekben leírt gazdaságföldrajzi változásokról! A riport/reklámfilm elkészítéséhez segítségetekre lehetnek a csatolt videók. A film elkészítésére 10 percetek lesz, ezt követően bemutatjuk egymásnak az elkészült produkciókat!

Javaslat pedagógusok számára

Az órai bemutatásokat követően szorgalmi feladatként kiadható, hogy a tanulók vegyék videóra a riportjukat/reklámfilmjüket, majd azt küldjék el a tanárnak/töltsék fel a közös osztálycsoportba. A feladatbank korábbi feladatai között szerepel hasonló feladat, így – amennyiben azt már megcsinálták – a tanulóknak nem okoz különösebb nehézséget a riportok/reklámfilmek elkészítése.

Értékelés: közös értékelés szóban a tanulók és a tanár által.

Elvárt teljesítmények: a tanulók legyenek képesek rövid szövegek elemzésére, abból tudjanak lényeges elemeket kiemelni, majd ezeket a média eszközeivel közvetíteni a társaik felé. Önálló internethasználat segítségével ismerkedjenek meg a földrajztudomány néhány specifikus szakszavával (pl. szlömösödés, rehabilitáció, városnegyed). Lássák egy-egy városrész időbeli átalakulásának folyamatát, ismerjék fel, hogy emögött milyen társadalmi-gazdasági tényezők állhatnak (pl. átalakuló társadalmi környezet, az újonnan megjelenő társadalmi rétegek eltérő igényei, urbanizációs problémák – népességszámnövekedés, szlömösödés). Lássák, hogy az egyes vállalkozók, vállalatok milyen reklám- és marketingfogásokat használnak bevásárlóközpontjaik népszerűbbé tételéhez, mit tartanak fontosnak kiemelni honlapjaikon (pl. megközelíthetőség, fenntarthatóság, üzletválaszték). 

A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése