A kép forrása. |
Munkaforma/módszer:
otthoni egyéni munka
Fejlesztendő
kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás
kompetenciái (hatékony, önálló tanulás); matematikai, gondolkodási kompetenciák
Használt digitális
médiumok: internetes hírportál, time-lapse videó
Segédanyag:
a cikkhez és a videóhoz kapcsolódó kérdések, feladatok, valamint megoldások – Link
Időkeret:
30 perc
Feladatleírás
Válaszold meg a feladatlap kérdéseit a videó és a cikk
segítségével!
Javaslat pedagógusok
számára
A feladat házi
feladatként és órai munkaként is feldolgozható. A videó tanítási órán is
levetíthető. Felhívhatjuk a tanulók figyelmét a time-lapse videó sajátosságára,
hogy a hosszú idő alatt felvett eseményeket, jelenségeket rövid időn belül játsza
le. Így a film az idő múlását gyorsítva mutatja, a valóságban az
árapályjelenség nem érzékelhető úgy, ahogyan a videóban, az sokkal több időt
vesz igénybe.
Értékelés:
tanári értékelés írásban, a számításos feladat közös ellenőrzése.
Elvárt teljesítmények: a tanulók tudják térképen elhelyezni a videóban és a cikkben olvasott kolostor helyszínét, lássák annak társadalomföldrajzi vonatkozásait (pl. ENSZ – UNESCO, turizmus). Ismerjék fel a szöveg és a film segítségével, hogy a tengerjárás (árapályjelenség) teszi különlegessé a helyszínt, lássák a jelenség kialakulásának okát (Hold vonzóereje, centrifugális erő). A középkori szituáció segítségével ismerjék fel az árapályjelenség mindennapokra gyakorolt hatását és lássák a helyzet megváltozását napjainkra.
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése