A kép forrása. |
Kulcsszavak: nemzetközi szervezet, ENSZ, FAO, Greenpeace, NATO, UNESCO, WHO, WTO, WWF, éghajlatváltozás
Munkaforma/módszer: páros munka
Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; személyes és
társas kapcsolati kompetenciák; a tanulás kompetenciái (önálló és társas
tanulás)
Használt digitális médiumok: videó- és reklámfilmek; nemzetközi
szervezetek honlapjai
Segédanyag: tanulóknak kiadható táblázat a feladat megoldásához (A/3) - Link,
QR-kódokat és logókat tartalmazó nyolc különálló, kinyomtatható lap (A/5) –
Link
Időkeret: 35 perc
Feladatleírás
Rendeződjetek párokba, majd osszátok fel magatok között a
nyolc nemzetközi szervezetet aszerint, hogy melyikkel szeretnétek foglalkozni
(4-4 szervezet jut mindkettőtöknek)! Az osztályterem bizonyos pontjain
QR-kódokat tartalmazó lapokat találhattok kiragasztva. Olvassátok be a
QR-kódokat a telefonotokkal! Az egyes kódok mögött érdekes információkat
olvashattok az adott szervezetről, vagy azzal kapcsolatos videókat,
reklámfilmeket tekinthettek meg. Az a feladatotok, hogy kitöltsétek a kiosztott
táblázatot a QR-kódok mögött és az internet más helyein található információk alapján.
A kitöltést követően ismertessétek az egyes szervezetek jellemzőit párotokkal: tegyetek
fel egymásnak olyan kérdéseket, amik a „Mi/Ki? Hol? Mikor? Miért? Milyen?
Hogyan?” kérdőszavakkal kezdődnek!
Javaslat pedagógusok számára
A QR-kódokat tartalmazó lapokat érdemes színesben kinyomtatni, majd laminálni azokat – így többször is felhasználhatóvá válnak. A QR-kódok mögött található videókat, honlapokat kigyűjtöttem külön dokumentumban is, ezzel is könnyítve a feladat átláthatóságát a tanárok számára. Ez a dokumentum egyéb oldalakat, illetve egyéb szervezeteket is tartalmaz - Link. A feladat többnyire a közelmúltban készült videókat tartalmaz, így érdemes lehet a felhasználás előtt átnézni és – ha szükségesnek érezzük – aktualizálni azokat.
Értékelés: tanári értékelés írásban – a tanulók által kitöltött
táblázatok ellenőrzése
Elvárt teljesítmények: a tanulók megismerkedjenek néhány olyan nemzetközi szervezettel, amelyekkel a mindennapjaikban is találkozhatnak. Tudjanak különbséget tenni az ENSZ szakosított szervezetei (pl. UNESCO, FAO) és egyéb szervezetek (pl. WWF) között. Lássák át egy-egy szervezet működését, legfontosabb feladatait, illetve azokat a földrajzi problémákat, amelyek megoldásán dolgozik a szervezet, és ezeket helyesen tüntessék fel a táblázat megfelelő celláiban.
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése