2020. december 15., kedd

Magyarország a globalizáció világában

A kép forrása. 
Kulcsszavak: globalizáció, Magyarország, fogyasztói társadalom, transznacionális vállalat (TNC), világmárka, település, Budapest

Munkaforma/módszer: frontális osztálymunka, irányított információszerzés

Fejlesztendő kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás kompetenciái (hatékony tanulás), kulturális tudatosság

Használt digitális médiumok: reklámfilm

Segédanyag: Coca-Cola reklám – Link

Időkeret: 10–12 perc

Feladatleírás

Nézzétek meg figyelmesen a következő videót, és válaszoljatok a kérdésekre!

  1. Mely városokon halad keresztül a Coca-Cola kamionja? Miről ismered fel e városokat? Ezek közül melyik nem megyeszékhely?
  2. Ábrázoljuk együtt Google Maps-en a kamion útvonalát! Mit gondolsz, ésszerű volt-e az útvonal megválasztása?
  3. Hol, melyik megyében található a reklámfilm végén (a jelzőtáblán) látható Nagykarácsony nevű település?
  4. Miben tér el a jelzőtáblán túl látható táj a valóságtól? Mit gondolsz, mi állhat ennek a hátterében?
  5. Hogyan jelenik meg a reklámfilmben a globalizáció?
  6. Milyen marketing eszközöket használ a reklámfilm a termék népszerűsítésére?

Javaslat pedagógusok számára

A feladatot célszerű közösen feldolgozni a tanulókkal: a reklámfilm levetítése után kivetíthetjük a kontúrtérképet, vagy használhatjuk a Google Maps-et (Google Earth-et) is arra, hogy felrajzoljuk a kamion útvonalát. Felhívhatjuk a tanulók figyelmét arra is, hogy ezt a reklámfilmet jóval a születésük előtt sugározták a televíziók (az 1990-es években).

Értékelés: közös értékelés szóban 

Elvárt teljesítmények: a tanulók hazánk példáján keresztül lássák a globalizáció megjelenési formáit (pl. a világmárka elterjedése Magyarországon). Ismerjék fel országunk jelentősebb városait, megyeszékhelyeit azok szimbolikus épületeiről (Kecskemét – Cifrapalota, Sopron – Tűztorony, Budapest – Budavári Palota, Pécs – Dzsámi; Sopron nem megyeszékhely). Térkép segítségével határozzák meg, hogy Nagykarácsony község Fejér megyében található (lakossága kb. 1300 fő). Azonosítsák, hogy a várost jelző táblán túl látható táj eltér a valóságtól, hiszen a videóban havas hegységet láthatunk, Nagykarácsony pedig tipikus mezőföldi település, ahol az átlagos tengerszint feletti magasság nem éri el a 200 métert sem. Az eltérés oka valószínűleg az, hogy a reklámot eredetileg nem csak Magyarországnak szánták, az egyes országok megvágták a reklámfilmet, illetve itt-ott kiegészítették, saját arculatukra formálták azt. 

A Coca-Cola kamion útvonala (Google Maps).













A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése