A kép forrása. |
Munkaforma/módszer:
frontális osztálymunka, irányított információszerzés
Fejlesztendő
kulcskompetenciák: anyanyelvi kommunikáció; a tanulás
kompetenciái (hatékony tanulás), kulturális tudatosság
Használt digitális
médiumok: reklámfilm
Segédanyag: Coca-Cola reklám – Link
Időkeret:
10–12 perc
Feladatleírás
Nézzétek meg figyelmesen a következő videót, és válaszoljatok a kérdésekre!
- Mely városokon halad keresztül a Coca-Cola kamionja? Miről ismered fel e városokat? Ezek közül melyik nem megyeszékhely?
- Ábrázoljuk együtt Google Maps-en a kamion útvonalát! Mit gondolsz, ésszerű volt-e az útvonal megválasztása?
- Hol, melyik megyében található a reklámfilm végén (a jelzőtáblán) látható Nagykarácsony nevű település?
- Miben tér el a jelzőtáblán túl látható táj a valóságtól? Mit gondolsz, mi állhat ennek a hátterében?
- Hogyan jelenik meg a reklámfilmben a globalizáció?
- Milyen marketing eszközöket használ a reklámfilm a termék népszerűsítésére?
Javaslat pedagógusok
számára
A feladatot célszerű közösen
feldolgozni a tanulókkal: a reklámfilm levetítése után kivetíthetjük a
kontúrtérképet, vagy használhatjuk a Google Maps-et (Google Earth-et) is arra,
hogy felrajzoljuk a kamion útvonalát. Felhívhatjuk a tanulók figyelmét arra is,
hogy ezt a reklámfilmet jóval a születésük előtt sugározták a televíziók (az 1990-es
években).
Értékelés:
közös értékelés szóban
Elvárt teljesítmények: a tanulók hazánk példáján keresztül lássák a globalizáció megjelenési formáit (pl. a világmárka elterjedése Magyarországon). Ismerjék fel országunk jelentősebb városait, megyeszékhelyeit azok szimbolikus épületeiről (Kecskemét – Cifrapalota, Sopron – Tűztorony, Budapest – Budavári Palota, Pécs – Dzsámi; Sopron nem megyeszékhely). Térkép segítségével határozzák meg, hogy Nagykarácsony község Fejér megyében található (lakossága kb. 1300 fő). Azonosítsák, hogy a várost jelző táblán túl látható táj eltér a valóságtól, hiszen a videóban havas hegységet láthatunk, Nagykarácsony pedig tipikus mezőföldi település, ahol az átlagos tengerszint feletti magasság nem éri el a 200 métert sem. Az eltérés oka valószínűleg az, hogy a reklámot eredetileg nem csak Magyarországnak szánták, az egyes országok megvágták a reklámfilmet, illetve itt-ott kiegészítették, saját arculatukra formálták azt.
A Coca-Cola kamion
útvonala (Google Maps). |
A feladat a "Hatékony földrajztanulás digitális és online médiumok segítségével" című TDK-dolgozatom keretein belül készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése